torek, 26. november 2013

START-UP vikend tudi v Kopru, 22. – 23. 11. 2013



Skoraj 400 študentov je ta konec tedna čez vikend na petih lokacijah po Sloveniji, med drugim tudi v Kopru v okviru »Start-up Weekenda« razvijalo svoj podjetniški potencial in predvsem znanje in poslovno ustvarjalnost. Namen dogodka je bilo izbrati podjetniške študente, jih združiti in ustvariti podjetniško okolje za razvoj poslovnih idej, ki bodo morda zagledale kdaj tudi luč v pravem podjetniškem smislu. Skupno je bilo v Sloveniji čez vikend zbranih 82 poslovnih idej, med katerimi jih je 42 zagledalo luč na končni predstavitvi pred strokovnimi komisijami. Projekta se je udeležilo več kot 40 fakultet in 9 visokošolskih zavodov (zasebnih).

»Na startup vikend sem se prijavil, ker se mi je program zdel zelo zanimiv. Zanima me delo v
smeri organizacijske psihologije oziroma psihologije dela, zaradi česar se mi znanje posredovano v teh dneh, zdi zelo koristno. Všeč sta mi tako vzdušje kakor tudi možnost preizkušnje pridobljenih znanj.« Marko Posavčević, UP FAMNIT

V Kopru je pod okriljem UIP Univerzitetnega razvojnega centra in inkubatorja Primorske in s strokovno pomočjo Univerze na Primorskem – ekipe strokovnjakov iz Katedre za podjetništvo Fakultete za management potekal program usposabljanja, ki se ga je udeležilo 16 študentov štirih fakultet: Fakultete za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije, Fakultete za humanistične študije, Fakulteta za management in Pedagoške fakultete, ki so se na startup vikend prijavili z različnimi cilji.

 »Na startup vikend sem prišla, ker me zanimata podjetništvo in inovacije. Zanima me, kako v praksi realizirati dobro idejo in ustanoviti podjetje. Pričakujem, da bom ta vikend spoznala veščine, spretnosti in znanje, ki mi bo pomagalo do lastnega podjetja.« Nika Kočar, UP FAMNIT

 V petek 22. 11. so se študentje osredotočili predvsem na pridobivanje koristnih podjetniških znanj. Prof. dr. Mitja Ruzzier je v uvodnem nagovoru in predstavitvi študentom predstavil potek Startup vikenda, ki je potekal po poteh inovacijske šole in dizajnerskega razmišljanja. Na kratko je predstavil 5 faz dizajnerskega razmišljanja in prikazal pomen le tega v podjetju. V nadaljevanju je sledila predstavitev prve in tretje faze dizajnerskega razmišljanja, in sicer  faza opazovanja in raziskovanja ter faza kreiranja idej. Študentje opremljeni s teoretičnim znanjem so se kasneje posvetili spoznavanju dveh predlaganih poslovnih zamisli, ki so jih v nadaljevanju dneva tudi razvijali in nadgrajevali. V večernem delu jih je čakala še zanimiva predstavitev Business Canvas modela. Polni idej in znanja so študentje nadaljevali z delom na projektih.

»Od usposabljanja pričakujem predvsem nove izkušnje, ki nam bodo v prihodnosti prišle prav, bodisi v iskanju poklica ali pa če bomo v prihodnosti želeli imeti svoje podjetje. Prav tako se želim naučiti ustvarjalno reševati probleme in realizirati ideje. Zavedam se tudi, da je tak dogodek odlična priložnost za navezovanje stikov in spoznavanje ljudi s podobnimi interesi.« Katja Kovač, UP FM

V soboto 23. 11. 2013 so se študentje ukvarjali z razvijanjem in prototipiranjem podjetniških rešitev. Kasneje so prototipe in svoje končne rezultate predstavili pred strokovno komisijo.  Razviti sta bili dve glavni podjetniški zamisli in sicer multifunkcionalna študentska miza ter poslovni kmetijsko – demonstrativni model Purissima.

Multifunkcionalna študentska miza »SMART Study«. Študentje so skladno s sloganom »Do more, Be more. Just like our desks.« prototipirali dve različici študentske mize, ki ima glavno značilnost, da je prilagojena potrebam študentov, je multifunkcionalna, prostorsko učinkovita, vzdržljiva in zraven še atraktivna. SMART Study space je produkt za tipične slovenske študente, medtem ko je različica SMART Study Style modernistično zasnovana in išče  svoje potencial predvsem na zahodnih tujih trgih. Oba tipa mize sta izključno narejeni iz slovenskega lesa v domači proizvodnji, ter 100% reciklažna in estetska.

Poslovni model Purissima. Kmetijsko proizvodni in izobraževalni obrat, ki so ga študentje razvili v popoln interdisciplinarni poslovni model temelji na dejanski potrebo slovenskega trga po zagotavljanju domače proizvodnje zelenjave in sadilnega materiala. Namen je bil vzpostavitev ekonomsko upravičenega poslovnega modela, vključitev demonstrativne kmetije (učilnica v naravi, trženje izobraževanja ciljnih skupin od vrtca do upokojencev), identifikacije, vzpostavitev proizvodnje in trženja sadilnega materiala lokalnih (avtohtonih) sort in kmetijskih pridelkov ter uporaba alternativnih virov energije (bioplinarna). Nastala je 3D simulacija in poslovni model po metodologiji » Business Model Canvas«, ki ima potencial predvsem zaradi interdisciplinarnosti in učinkoviti kombinaciji lokalnih virov in potreb potrošnikov. 

Povzela in dopolnila Ula Mejaš

Ni komentarjev:

Objavite komentar