Skoraj 400 študentov je ta konec tedna čez vikend na petih
lokacijah po Sloveniji, med drugim tudi v Kopru v okviru »Start-up Weekenda«
razvijalo svoj podjetniški potencial in predvsem znanje in poslovno
ustvarjalnost. Namen dogodka je bilo izbrati podjetniške študente, jih združiti
in ustvariti podjetniško okolje za razvoj poslovnih idej, ki bodo morda
zagledale kdaj tudi luč v pravem podjetniškem smislu. Skupno je bilo v
Sloveniji čez vikend zbranih 82 poslovnih idej, med katerimi jih je 42
zagledalo luč na končni predstavitvi pred strokovnimi komisijami. Projekta se
je udeležilo več kot 40 fakultet in 9 visokošolskih zavodov (zasebnih).
»Na startup vikend sem se prijavil, ker se mi je program
zdel zelo zanimiv. Zanima me delo v
smeri organizacijske psihologije oziroma
psihologije dela, zaradi česar se mi znanje posredovano v teh dneh, zdi zelo
koristno. Všeč sta mi tako vzdušje kakor tudi možnost preizkušnje pridobljenih
znanj.« Marko Posavčević, UP FAMNIT
V Kopru je pod okriljem UIP Univerzitetnega razvojnega
centra in inkubatorja Primorske in s strokovno pomočjo Univerze na
Primorskem – ekipe strokovnjakov iz Katedre za podjetništvo Fakultete za
management potekal program usposabljanja, ki se ga je udeležilo 16
študentov štirih fakultet: Fakultete za matematiko, naravoslovje in
informacijske tehnologije, Fakultete za humanistične študije, Fakulteta za management
in Pedagoške fakultete, ki so se na startup vikend prijavili z različnimi
cilji.
»Na startup vikend sem prišla, ker me zanimata podjetništvo
in inovacije. Zanima me, kako v praksi realizirati dobro idejo in ustanoviti
podjetje. Pričakujem, da bom ta vikend spoznala veščine, spretnosti in znanje,
ki mi bo pomagalo do lastnega podjetja.« Nika Kočar, UP FAMNIT
V petek 22. 11. so se študentje osredotočili predvsem na
pridobivanje koristnih podjetniških znanj. Prof. dr. Mitja Ruzzier je v uvodnem
nagovoru in predstavitvi študentom predstavil potek Startup vikenda, ki je
potekal po poteh inovacijske šole in dizajnerskega razmišljanja. Na kratko je
predstavil 5 faz dizajnerskega razmišljanja in prikazal pomen le tega v
podjetju. V nadaljevanju je sledila predstavitev prve in tretje faze dizajnerskega razmišljanja, in sicer faza opazovanja in raziskovanja ter faza
kreiranja idej. Študentje
opremljeni s teoretičnim znanjem so se kasneje posvetili spoznavanju dveh predlaganih
poslovnih zamisli, ki so jih v nadaljevanju dneva tudi razvijali in
nadgrajevali. V večernem delu jih je čakala še zanimiva predstavitev Business
Canvas modela. Polni idej in znanja so študentje nadaljevali z delom na
projektih.
»Od usposabljanja pričakujem predvsem nove izkušnje, ki nam
bodo v prihodnosti prišle prav, bodisi v iskanju poklica ali pa če bomo v
prihodnosti želeli imeti svoje podjetje. Prav tako se želim naučiti ustvarjalno
reševati probleme in realizirati ideje. Zavedam se tudi, da je tak dogodek
odlična priložnost za navezovanje stikov in spoznavanje ljudi s podobnimi
interesi.« Katja Kovač, UP FM
V soboto 23. 11. 2013 so se študentje ukvarjali z
razvijanjem in prototipiranjem podjetniških rešitev. Kasneje so prototipe in
svoje končne rezultate predstavili pred strokovno komisijo. Razviti sta bili dve glavni podjetniški
zamisli in sicer multifunkcionalna študentska miza ter poslovni kmetijsko –
demonstrativni model Purissima.
Multifunkcionalna študentska miza »SMART Study«. Študentje
so skladno s sloganom »Do more, Be more. Just like our desks.« prototipirali
dve različici študentske mize, ki ima glavno značilnost, da je prilagojena
potrebam študentov, je multifunkcionalna, prostorsko učinkovita, vzdržljiva in
zraven še atraktivna. SMART Study space je produkt za tipične slovenske
študente, medtem ko je različica SMART Study Style modernistično zasnovana in
išče svoje potencial predvsem na zahodnih tujih trgih. Oba tipa mize sta
izključno narejeni iz slovenskega lesa v domači proizvodnji, ter 100%
reciklažna in estetska.
Poslovni model Purissima. Kmetijsko proizvodni in
izobraževalni obrat, ki so ga študentje razvili v popoln interdisciplinarni
poslovni model temelji na dejanski potrebo slovenskega trga po zagotavljanju
domače proizvodnje zelenjave in sadilnega materiala. Namen je bil vzpostavitev ekonomsko
upravičenega poslovnega modela, vključitev demonstrativne kmetije (učilnica v
naravi, trženje izobraževanja ciljnih skupin od vrtca do upokojencev), identifikacije, vzpostavitev proizvodnje in trženja sadilnega
materiala lokalnih (avtohtonih) sort in kmetijskih pridelkov ter uporaba
alternativnih virov energije (bioplinarna). Nastala je 3D simulacija in
poslovni model po metodologiji » Business Model Canvas«, ki ima potencial
predvsem zaradi interdisciplinarnosti in učinkoviti kombinaciji lokalnih virov
in potreb potrošnikov.
Povzela in dopolnila Ula Mejaš
Ni komentarjev:
Objavite komentar