sreda, 9. oktober 2013

Izr. prof. Doris Gomezelj Omerzel pridobila podoktorski raziskovalni projekt



Podoktorski projekt z naslovom: Vpliv podjetnika, mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije kot ključne dejavnike uspešnosti MSP razvoj modela, empirična analiza in mednarodna primerjava na vzorcu  podjetij v turistični panogi se je pričel 1. oktobra 2013 in traja 2 leti.

Vrsta raziskav je poudarila pomen podjetnika in njegovih značilnosti, mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije. V zadnjem času pa se še posebej poudarja pomen inovacij za uspešnost podjetij, panog, narodnega gospodarstva, regij in celotnega globalnega gospodarstva.

Raziskave, ki so proučevale dejavnike in učinke inovativnosti, so se do sedaj v pretežni meri omejevale na proizvodne dejavnosti. Raziskav iz področja inovativnosti v turizmu je zelo malo, tiste redke obstoječe pa vsebujejo le skromne empirične analize. Tudi turistični sektor se je soočil z razvojem novih tehnologij in s potrebo po inovativnih strategijah. Osrednja raziskovalna vprašanja predlagane raziskave so zato naslednja:
(1) Kolikšen  je vpliv podjetnika in njegovih lastnosti, mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije, (2) V kolikšni meri inovacije vplivajo na uspešnost podjetij v turistični panogi in  (3) Kakšne so razlike v vseh elementih predlaganega modela med Slovenijo, Avstrijo, Hrvaško, Madžarsko in Italijo

Določljivke inovativnosti oz.  »levo stran modela«  bodo predstavljali vzvodi inovacij, in sicer (1) podjetnik in njegove značilnosti, (2) mreženje, (3) tehnološki razvoj in (4) okolje. Za podjetnike v turizmu lahko trdimo, da jim velikokrat primanjkuje poslovnih veščin, njihova sposobnost razmišljati in uvajati inovacije pa je skromna. Poleg tega novejše raziskave poudarjajo pomen socialnega kapitala in mreženja za uspešnost inovacij. Predvsem v zadnjih dekadah je pri razvoju in uvajanju inovacij pomembno vlogo odigrala tehnologija. Element okolja, ki se še nahaja na levi strani predlaganega modela bomo za namene te raziskave ločili na zunanje in na notranje okolje podjetja. Osrednja dimenzija predlaganega modela bo inovativnost. Poleg raznih korelacij med dimenzijami modela nas bo zanimalo, katere so prevladujoče kategorije inovacij v turističnih podjetjih. Posledice inovativnosti oz. »na desni strani« modela bomo zbrali t.im. učinke inovativnosti. Merili bomo uspešnost podjetja, ki jo bomo za namene te raziskave ločili v (1) poslovno uspešnost in (2) zaznano uspešnost podjetnika. Rast prihodkov, rast dobička in rast števila zaposlenih sodijo med splošne kazalnike poslovnega uspeha. V predlagani model bomo vključili še uspešnost podjetja z vidika zaznane uspešnosti s strani podjetnikov.

Glavni cilji raziskave so: 
(1) razviti in empirično preveriti integrativni model, ki povezuje vpliv lastnosti podjetnika, mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije kot ključne dejavnike uspešnosti MSP, 
(2) model empirično preveriti na vzorcu malih in srednjih podjetij v turistični panogi ter 
(3) izvesti temeljito mednarodno primerjalno študijo za vse dejavnike predlaganega modela med Slovenijo, Avstrijo, Hrvaško, Madžarsko in Italijo. Poleg tega želimo preveriti, katere so prevladujoče kategorije inovacij v proučevanem vzorcu turističnih podjetij.

Nobena pretekla raziskava (nismo našli ne tuje ne domače raziskave), še posebej ne v turistični panogi, ni uspela predlagati, še manj preveriti integrativnega modela, ki povezuje vpliv lastnosti podjetnika, mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije kot ključne dejavnike uspešnosti podjetij. Predlagani raziskovalni projekt bo pokril to vrzel v raziskavah. Mednarodna primerjalna študija pa bo še dodatno prispevala znanosti in s tem pomembnosti raziskave ter aplikativni uporabnosti rezultatov. Vse predlagane dimenzije modela in vprašanja za merjenje bodo konceptualno razviti. Kvantitativno raziskavo bomo izvedli z uporabo anketnih vprašalnikov. Predlagani raziskovalni projekt bo predvidoma odkril pomembne dejavnike, ki pospešujejo inovativnost v podjetjih in s tem vplivajo na uspešnost podjetij v turistični panogi. Rezultati projekta bodo vsebovali predloge za management podjetij, kako ukrepati in katere dejavnike izboljšati , da se poveča raven inovativnosti v podjetju in s tem zagotovi uspešnejše poslovanje slovenskih turističnih podjetij.

Ni komentarjev:

Objavite komentar