Podoktorski projekt z naslovom: Vpliv podjetnika,
mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije kot ključne dejavnike
uspešnosti MSP razvoj modela, empirična analiza in mednarodna primerjava na
vzorcu podjetij v turistični panogi se je pričel 1. oktobra 2013 in traja 2 leti.
Vrsta raziskav je poudarila pomen podjetnika in njegovih
značilnosti, mreženja, tehnološkega razvoja in okolja na inovacije. V zadnjem
času pa se še posebej poudarja pomen inovacij za uspešnost podjetij, panog,
narodnega gospodarstva, regij in celotnega globalnega gospodarstva.
Raziskave, ki so proučevale dejavnike in učinke
inovativnosti, so se do sedaj v pretežni meri omejevale na proizvodne dejavnosti. Raziskav iz
področja inovativnosti v turizmu je zelo malo, tiste redke obstoječe pa vsebujejo le skromne
empirične analize. Tudi turistični sektor se je soočil z razvojem novih tehnologij in s potrebo
po inovativnih strategijah. Osrednja raziskovalna vprašanja predlagane
raziskave so zato naslednja:
(1) Kolikšen je
vpliv podjetnika in njegovih lastnosti, mreženja, tehnološkega razvoja in
okolja na inovacije, (2) V kolikšni meri inovacije vplivajo na uspešnost
podjetij v turistični panogi in (3)
Kakšne so razlike v vseh elementih predlaganega modela med Slovenijo, Avstrijo,
Hrvaško, Madžarsko in Italijo
Določljivke inovativnosti oz. »levo stran modela« bodo predstavljali vzvodi inovacij, in
sicer (1) podjetnik in njegove značilnosti, (2) mreženje, (3) tehnološki razvoj
in (4) okolje. Za podjetnike v turizmu lahko trdimo, da jim velikokrat
primanjkuje poslovnih veščin, njihova sposobnost razmišljati in uvajati
inovacije pa je skromna. Poleg tega novejše raziskave poudarjajo pomen socialnega
kapitala in mreženja za uspešnost inovacij. Predvsem v zadnjih dekadah je pri razvoju
in uvajanju inovacij pomembno vlogo odigrala tehnologija. Element okolja, ki se
še nahaja na levi strani predlaganega modela bomo za namene te raziskave ločili
na zunanje in na notranje okolje podjetja. Osrednja dimenzija predlaganega
modela bo inovativnost. Poleg raznih korelacij med dimenzijami modela nas
bo zanimalo, katere so prevladujoče kategorije inovacij v turističnih podjetjih.
Posledice inovativnosti oz. »na desni strani« modela bomo zbrali t.im.
učinke inovativnosti. Merili bomo uspešnost podjetja, ki jo bomo za namene te
raziskave ločili v (1) poslovno uspešnost in (2) zaznano uspešnost podjetnika.
Rast prihodkov, rast dobička in rast števila zaposlenih sodijo med splošne
kazalnike poslovnega uspeha. V predlagani model bomo vključili še uspešnost podjetja
z vidika zaznane uspešnosti s strani podjetnikov.
Glavni cilji raziskave so:
(1) razviti in empirično
preveriti integrativni model, ki povezuje vpliv lastnosti podjetnika, mreženja,
tehnološkega razvoja in okolja na inovacije kot ključne dejavnike uspešnosti MSP,
(2) model empirično
preveriti na vzorcu malih in srednjih podjetij v turistični panogi ter
(3) izvesti temeljito
mednarodno primerjalno študijo za vse dejavnike predlaganega modela med Slovenijo, Avstrijo, Hrvaško,
Madžarsko in Italijo. Poleg tega želimo preveriti, katere so prevladujoče
kategorije inovacij v proučevanem vzorcu turističnih podjetij.
Nobena pretekla raziskava (nismo našli ne tuje ne
domače raziskave), še posebej ne v turistični panogi, ni uspela predlagati, še manj
preveriti integrativnega modela, ki povezuje vpliv lastnosti podjetnika, mreženja, tehnološkega
razvoja in okolja na inovacije kot ključne dejavnike uspešnosti podjetij. Predlagani
raziskovalni projekt bo pokril to vrzel v raziskavah. Mednarodna primerjalna
študija pa bo še dodatno prispevala znanosti in s tem pomembnosti raziskave ter
aplikativni uporabnosti rezultatov. Vse predlagane dimenzije modela in
vprašanja za merjenje bodo konceptualno razviti. Kvantitativno raziskavo bomo
izvedli z uporabo anketnih vprašalnikov. Predlagani raziskovalni projekt bo
predvidoma odkril pomembne dejavnike, ki pospešujejo inovativnost v podjetjih
in s tem vplivajo na uspešnost podjetij v turistični panogi. Rezultati projekta
bodo vsebovali predloge za management podjetij, kako ukrepati in katere dejavnike
izboljšati , da se poveča raven inovativnosti v podjetju in s tem zagotovi uspešnejše
poslovanje slovenskih turističnih podjetij.
Ni komentarjev:
Objavite komentar