torek, 22. oktober 2013

Nova mlada raziskovalka Ula Mejaš na podjetniški katedri UP FM

Z oktobrom se je podjetniški katedri Fakultete za Management pod mentorstvom prof.dr. pridružila nova mlada raziskovalka Ula Mejaš. Preučevala bo tematiko trajnostnega razvoja, trženja in inoviranja v malih in srednjih podjetjih. Podrobnejša predstavitev tematike, ki bo okvir preučevanja sledi v nadaljevanju.

Problem večine sodobnih podjetnikov je zagotavljanje ustrezne poslovne usmeritve podjetij in inovacij proizvodov/storitev, ki bodo na trgu omogočala diferenciacijo ter njihovim podjetjem omogočala konkurenčne prednosti na vse bolj zasičenem trgu. V preteklosti je veljalo razmišljanje, da sta trženje, kot osnova za zagotavljanje prodaje in trajnost nasprotna pojma, ki ju je nemogoče združevati, saj trženje v splošnem obravnavano kot dejavnost, ki povečuje povpraševanje. Trajnost na drugi strani opozarja na pomen racionalne izrabe sredstev in virov ter s tem posledično napeljuje k zmanjšanju povpraševanja. Poleg tega je večje zadovoljstvo porabnikov v splošnem povezano z večjo porabo virov ter posledično večjim obremenjevanjem okolja.

Okoliščine sodobne družbe in trenda porabništva so pripeljale do stopnje, ko je skrb za ohranjanje okolja, ki je izpostavljeno vedno večjim pritiskom, postala pomembno vodilo na strani ponudbe in povpraševanja. Ključni izzivi podjetij tako postajajo v smiselnem vključevanju trajnostnih vidikov k razvoju strategij in poslovanju podjetij. K tovrstnemu pogledu pripomorejo tudi porabniki, ki zaradi svoje ozaveščenosti cenijo in narekujejo razvoj takšnih izdelkov/drugih entitet, ki vključujejo trajnostno komponento. 

Trajnost postaja sestavni del podjetniške filozofije tako velikih kot malih in srednjih podjetij. Podjetja želijo uravnotežiti in smiselno preplesti tri razsežnosti: ekonomsko, ekološko in družbeno, ki so največkrat prikazane v diagramu treh razsežnosti (ang. triple bottom line). Dolgo časa je prevladovalo razmišljanje, da trajnostno ravnanje podjetij ne more izkazovati pozitivnih rezultatov, v zadnjem času pa so raziskovalci dokazali, da trajnostno trženje povečuje preživetje, rast in dobičkonosnost podjetij. Podjetja, ki so v svoje poslovanje in strateški razvoj izdelkov/storitev vključila vidike trajnostnega razvoja dokazujejo, da je to prava usmeritev sedanjega in prihajajočega uspešnega poslovanja na trgu. Poraja pa se vprašanje, kje jih je vse mogoče vključiti. Že pregled dosedanjih praks pokaže, da je ključno poslanstvo trajnostnega razvoja mogoče vključiti skozi nabor različnih poslovnih in trženjih aktivnosti in da je to možno uvajati tudi v mala in srednja podjetja (MSP). 

Glavna raziskovalna vprašanja so torej sledeča: kako bi lahko MSP v svoje poslovanje vnesla elemente trajnostnega razvoja? Ali lahko razvijemo model trajnostnega razvoja za MSP, kateri so sestavni elementi in koraki tega modela? Katere so dobre prakse s tega področja v Sloveniji in tujini? Kako bi lahko v model trajnostnega razvoja vključili tudi potrošnike/porabnike? Ali lahko poslovanje MSP po načelih trajnostnega razvoja vpliva večjo konkurenčnost in uspešnost (rast, dobičkonosnost, dodana vrednost) teh podjetij? Rezultati raziskave bodo omočili izdelavo razvojnih priporočil in strategije na področju zagotavljanja konkurenčnosti slovenskih podjetij ter konkretna priporočila podjetjem, kakor tudi nova znanstvena odkritja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar