V sredo, 4.6.2014, se je v
prostorih Fakultete za Management odvijal podjetniški dogodek leta: Podjetniški
UPi 2014. Razdeljen je bil na več različnih tematskih sklopov. Prireditev je
potekala ves dan. Udeležila sem zanimivega predavanja z naslovom Recepti za
uspešnejše poslovanje. Uvodno besedo je imel Aleš Lipnik vodja Centra za
sodelovanje z gospodarstvom Znanstveno-raziskovalnega središča UP. Poudaril je,
da je poglavitna ideja centra, ki ga vodi, pomoč vsem, ki imajo podjetniško idejo oz.
vsem podjetjem, ki so že ustanovljena in potrebujejo pomoč pri vstopanju na
tuje trge. V svojem uvodniku je izpostavil, da je Slovenija premajhna za velik
podjetniški uspeh, zato je za uspeh neizbežna internacionalizacija.
Pri prijetnem klepetu so
sodelovali trije gostje, katerih podjetja so uspešna po zaslugi Centra za sodelovanje
z gospodarstvom: Sabina Božič ustanoviteljica podjetja BoeS - zaradi bolezni je
v njenem imenu spregovorila Sonja Božič Pudgar. Boris Lutman, uspešen podjetnik
in oblikovalec Lipka ter Tomi Ilijaš iz podjetja Arctur, ki se ukvarja s
področji IT.
Prva je spregovorila Sonja Božič
Pudgar in razložila sodelovanje in pomoč Centra za sodelovanje z gospodarstvom.
Kot mlada podjetnica je Sabina namreč predhodno
začela sodelovati s centrom in spremljati obstoječe razpise. Zasledila je
razpis irskega podjetja, ki izdeluje pametne barve. Pritegnil je njeno
pozornost, saj je v njem videla uspeh in
možnost prodora na trg. CSG ji je pomagal vzpostaviti kontakt in prijavila se
je na razpis. Pot ni bila enostavna, saj
je izvedba zahtevala zapleten birokratski postopek in finančno osnovo. Ustanovila
je s.p., in s pomočjo centra sklenila pogodbo o sodelovanju z irskim podjetjem.
V zelo kratkem času ji je uspelo uresničiti idejo. Temu je sledila samostojna
pot. Z izdelavo pametnih barv se trenutno na svetovni ravni ukvarjajo le tri
podjetja. Verjela je v posel in zaupala v kakovost. Kljub vsemu, brez začetnega
vložka ne bi uspela. Poudarila je pomen začetnega kapitala in morebitnega bančnega posojila.
Boris Lutman se je dotaknil
področja zavarovanja pravic intelektualne lastnine. V Sloveniji je kar 80%
podjetij, ki niso zaščitena. Pravi, da večina slovenskih podjetnikov zavarovanju
intelektualne lastnine ne posveča potrebne pozornosti. Vsi vemo, da je, ob
ustanovitvi nove blagovne znamke ali izdelka izrednega pomena patentiranje
izdelka. Pri patentiranju se velikokrat pojavi težava na finančnem področju. Novost
je treba zavarovati po celem svetu, kar prinaša dodatne stroške. Tudi Borisu
Lutmanu je CSG pomagal vzpostaviti stik z gospodarstvom. Sodelavka Centra za
sodelovanje z gospodarstvom je zaradi svoje strokovne usposobljenosti lahko
gospodu Lutmanu nudila ustrezeno pomoč. Registriral je novo blagovno znamko in
se seznanil s celotnim portfoliom zaščit
in njihovo izvedbo. Prijavo nove blagovne znamke na tržišču lahko opravimo
sami. V primeru že obstoječega – podobnega izdelka ta tržišču praksa svetuje
pomoč agencije. Podjetjem pogosto svetujejo kontrolo trga, zaradi morebitne
zlorabe patenta.
Tomi Ilijaš je govoril o
uresničitvi podjetniške ideje s pomočjo evropskih sredstev. Na evropski ravni
je odprtih veliko razpisov, od posameznika pa je odvisno, kako bo izkoristil
ponujeno. Imeti mora namreč dobro zastavljeno strategijo. Razmerje, ki nakazuje,
koliko posameznikov uspe pridobiti sredstva, je 1 : 20 ali celo 1 : 30. Kljub
vsemu, za uspeh ni natančnega recepta. Zelo pomembno je, da se prisotne
poslušalce prepriča z dobro in zanimivo idejo. Veliko posameznikov se na
razpise prijavi zaradi finančnega zalogaja. Taki projekti načeloma niso
uspešni. Pomembno je, da se osredotočimo na nekaj, kar nas veseli in zanima; le
tako bomo zagotovo uspešno realizirali projekt. Tudi Tomiju Ilijašu je bilo
svetovanje CSG-ja v veliko pomoč, saj so mu sodelavci centra nudili informacije
splošnega značaja ter praktične – koristne napotke pri izvedbi projekta.
Predavanje se je zaključilo z
vprašanjem, kaj svetujejo mladim in kakšne napotke bi jim dali na podjetniški
poti. Vsi trije so imeli zelo podobne odgovore. Pomembno je, da imamo pogum in
da vsako priložnost izkoristimo. Nikoli ne smemo prenehati z učenjem, neprestano
moramo pridobivati informacije in iskati nove priložnosti. Gostje so
izpostavili pomen neformalnih oblik komunikacije in oglaševanja. Pri iskanju
novih priložnosti, so izpostavili smotrno uporabo raznih socialnih omrežij.
Predavanje je bilo zanimivo in je
slušateljem ponudilo koristne informacije. Strinjam se z zaključno mislijo Tomija
Ilijaša, ki je mnenja, da bomo ob druženju z uspešnimi ljudmi, tudi sami
postali uspešni.
Zapisala: Nives Cvitko
Ni komentarjev:
Objavite komentar