V drugem kvartalu smo v novembru pri predmetu
Podjetniški projekt pričeli z i.šolo (inovacijsko šolo) v okviru, ki jo bomo
tokrat izvedli na Fakulteti za management v Kopru.Tokratna i.šola prinaša pet zanimivih, a med
seboj zelo različnih izzivov, s katerimi so se na uvodnem predavanju seznanili
študentje. Vsi izzivi so izjemno praktično naravnani, saj so jih podala
podjetja in organizacije, z namenom izboljšanja poslovanja in lažjega
delovanja.
Prvi izziv je podal Univerzitetni inkubator Primorske, in sicer
razvoj Start up kluba za inovativne mlade podjetnike. Na drugem izzivu, ki ga
je podala Zavarovalnica Tilia, sodelujeta dve skupini študentov, ki se ukvarjata
z izdelavo prodajnega načrta za enega izmed novo lansiranih produktov. Prav
tako se s tretjim izzivom soočata dve skupini študentov, in sicer izdelujeta
načrt trženja za inovativno ptičjo krmilnico podjetja KMK Box. S četrtim
izzivom, ki ga je podala prof. dr. Elena Fajt, se spopada ena skupina študentk.
Ukvarjajo se s trajnostnim modnim projektom imenovanim shirting. Z zadnjim,
petim izzivom, pa se tudi ukvarjata dve skupini študentov, ki rešujejo porblem
monetizacije spletnih vsebin podjetja Primorske novice. Pri predmetu aktivno
sodeluje okoli 40 študentov, ki so razdeljeno v osem delovnih skupin.
Šesttedenski izobraževalni projekt, ki smo ga
poimenovali i.šola (inovacijska šola), nosilca prof. dr. Mitje Ruzzierja, je
osnovan na filozofiji ustvarjalnega mišljenja po vzoru stanfordske univerze v
ZDA. Glavni cilj i.šole, ki smo si ga zastavili, je študente seznaniti in
naučiti dizajnerskega razmišljanja (angl. design thinking), ki ponuja drugačen
pogled na razvoj idej in proizvodov in pomeni odmik od klasičnega ekonomskega
reševanja problemov.
Inovacijska šola bo pri študentih spodbudila
ustvarjalni pristop k reševanju realnih problemov in sodelovanje med
gospodarstvom in univerzo. Glavni namen i.šole je izdelava modela, procesa ali
storitve, ki rešuje konkreten problem ali izziv, ki smo ga predstavili
študentom. Delo poteka v manjših skupinah, ki jih vodijo in usmerjajo različni
mentorji.
V mesecu decembru smo v sodelovanju z Univerzitetnim
inkubatorjem Primorske (UIP) izvedli dvodnevno delavnico za študente pri
predmetu Podjetniški projekt. Na dvodnevni delavnici smo se v prvem dnevu
posvetili 3. fazi dizajnerskega razmišljanja, in sicer procesu ideacije.
Študentje so se osredotočili na generiranje idej s pomočjo metode
»brainstorming« ter tudi s pomočjo ostalih metod generiranja idej. V zaključku
prvega dne so začeli razmišljati z rokami in so ustvarili prve prototipe (4.
faza dizajnerskega razmišljanja). Skozi celoten drugi dan so prototipe
testirali. Predstavili so jih predstavnikom podjetji in sošolcem, nato so od
vseh dobili povratno informacijo. Nadaljevali so z izboljšavo prvega prototipa
na podlagi pridobljenih povratnih informacij, ki so ga kasneje testirali tudi
na uporabnikih. Drugi dan smo zaključili s ponovnimi predstavitvami izboljšanih
in dodelanih prototipov.
V januarju bomo proces zaključili s 5. fazo
dizajnerskega razmišljanja, in sicer izvedbo. Posvetili se bomo izdelavi
poslovnega modela s pomočjo kanvasa poslovnega modela (angl. business model
canvas) in nato i. šolo zaključili 14. 1. 2015 s predstavitvijo končnih
rezultatov raziskovanja in praktičnih rešitev za podane izzive.
Zapisala: Ula Mejaš
Ni komentarjev:
Objavite komentar