sobota, 7. marec 2015

Obisk delavnice dizajn managementa v Hiši za dizajn management inovacije



Obiskala sem Delavnico dizajn managementa v Hiši za dizajn management inovacije. Delavnica je potekala dne 28. 2. 2015 od 10h do 13h. Ob prihodu nas je prijazno pozdravila dekanja  izr. prof. Nada Rožmanec Matičič, nato pa nas je prepustila predavateljema oz. voditeljema delavnice, doc. Tanji Devetak in doc. dr. Jordanu Bergincu.

Na mizah smo dobili material za ustvarjanje: škarje, liste, lepilo, flomastre in mapo s podatki o Fakulteti za dizajn v Ljubljani. Fakulteta za dizajn na dodiplomskem študiju razpisuje prvo stopnjo smeri: Notranja oprema, Vizualne komunikacije, Tekstilije iz oblačila in Dizajn management. Na magistrskem študiju pa ponujajo drugo stopnjo vseh programov..
Najprej je dekanija Matičičeva povedala nekaj besed o fakulteti, predstavila je predavatelja in nas. Predvajala je video predstavitev Fakultete za dizajn, ki si ga lahko ogledate na spletni povezavi: https://www.youtube.com/watch?v=yYgmwAgEyRw . Nato je povzela video in povedala nekaj več o tem, kaj je dizajn. Bistvo Fakultete in torej tudi neke vrste vodilo, poslanstvo je, kako od izvirne ideje pripeljati izdelek do uspešne realizacije. Zato so tudi uvedli smer študija Dizajn management, saj imajo njihovi študentje veliko kakovostnih idej, ki pa jih ne znajo kasneje udejanjiti. Povedala je, da so kot fakulteta v zadnjem času dobili več priznanj oz. nagrad:
1. Nagrada European Business Assembly “Best University”, ki jo podeljuje Socrates Committee, v l.2013
2. Nagrada Arch of Europe for Quality Award, Business Initiative Directions (BID), v l. 2014 in
3. Nagrada združenja ESQR (European Society for Quality Research), v l. 2014.

Nato je besedo prepustila doc. Tanji Devetak, ki je najprej poudarila, da je pri njihovi osnovni smeri študija pomemben predvsem koncept stvari in ne tehnologija. Za njihovo fakulteto in predvsem predmet, ki ga ona poučuje, je pomembno vključevanje dizajna v tekstilno industrijo. 




Koncepta pri reševanju morebitnih problemov sta dva: tekstovni in vizualna artikulacija. Eno brez drugega ne gre, saj se pri vsem najprej lotijo tekstovnega koncepta, ko je ta dodelan pa še vizualne artikulacije, kar pomeni vizualno predstavo o tem, kako nek izdelek izgleda. To nam je pokazala na primeru izdelka MaKey MaKey. 




Prava vrednost Dizajn managementa se pokaže v tem, da je izdelek drugačen, unikaten in predvsem inovativen pri uporabljanju. Koncept je predvsem v tem, da izdelek pretvorimo iz dizajna (dizajnerskega razmišljanja) v dizajnersko storitev, torej od ideje do izdelka. V podjetnoštvu se rešitve kažejo predvsem v konceptu Vitke proizvodnje, v turizmu kot panogi pa predstavlja predvsem dodano vrednost storitvam (Added value).
Dizajn management se uporablja predvsem pri redifiniranju izdelkov, CGP- celostni grafični podobi, blagovni znamki, imidžu, bivanju, predstavitvah, exterierju, interierju, dekoracijah in drugod.

Nato smo se razdeljeni v skupinah, lotili reševanja realnih problemov. Izzivi so bili: prenosna skodelica za kavo, spalna vreča za brezdomce, večnamenska nakupovalna torba, T_Shirt za otroke in oporna palica za vse generacije. Naša skupina se je lotila izdelovanja nove priročne, prenosne skodelice.

REŠITVE IZZIVA:
Skodelica bi se lahko uporabljala tako za kavo kot za čaj, namenjena pa bi bila vsem ljudem, ki se jim mudi oz. nimajo veliko časa. Naša skodelica bi bila iz enakega materiala kot termovka, da bi zadržala toploto. Ob strani bi imela gumo, da ne bi drsela iz rok. V ogrodju bi bil žepek za žličko, v ročaju pa bi bil sistem za doziranje sladkorja. Problem je bil predvsem, kako vročo kavo prenesti iz enega konca na drugi (npr. delavci na gradbiščih, gozdarji,…). Zato smo pod dno skodelice dodale grelnik na baterije oz. elektriko (po želji), ki omogoča, da je kava topla dlje časa. Spodnja slika prikazuje naš prototip.

Zapisala: Saša Nagode



Ni komentarjev:

Objavite komentar