Obiskala
sem Delavnico dizajn managementa v Hiši za dizajn management inovacije.
Delavnica je potekala dne 28. 2. 2015 od 10h do 13h. Ob prihodu nas je prijazno
pozdravila dekanja izr. prof. Nada
Rožmanec Matičič, nato pa nas je prepustila predavateljema oz. voditeljema
delavnice, doc. Tanji Devetak in doc. dr. Jordanu Bergincu.
Na mizah smo dobili material
za ustvarjanje: škarje, liste, lepilo, flomastre in mapo s podatki o Fakulteti
za dizajn v Ljubljani. Fakulteta za dizajn na dodiplomskem študiju razpisuje
prvo stopnjo smeri: Notranja oprema, Vizualne komunikacije, Tekstilije iz
oblačila in Dizajn management. Na magistrskem študiju pa ponujajo drugo stopnjo
vseh programov..
Najprej je dekanija
Matičičeva povedala nekaj besed o fakulteti, predstavila je predavatelja in
nas. Predvajala je video predstavitev Fakultete za dizajn, ki si ga lahko
ogledate na spletni povezavi: https://www.youtube.com/watch?v=yYgmwAgEyRw . Nato je povzela video in povedala
nekaj več o tem, kaj je dizajn. Bistvo Fakultete in torej tudi neke vrste
vodilo, poslanstvo je, kako od izvirne ideje pripeljati izdelek do uspešne
realizacije. Zato so tudi uvedli smer študija Dizajn management, saj imajo
njihovi študentje veliko kakovostnih idej, ki pa jih ne znajo kasneje
udejanjiti. Povedala je, da so kot fakulteta v zadnjem času dobili več priznanj
oz. nagrad:
1. Nagrada European
Business Assembly “Best University”, ki jo podeljuje Socrates Committee,
v l.2013
2. Nagrada Arch
of Europe for Quality Award, Business Initiative Directions (BID), v
l. 2014 in
3. Nagrada združenja ESQR (European Society
for Quality Research), v l. 2014.
Nato je besedo prepustila
doc. Tanji Devetak, ki je najprej poudarila, da je pri njihovi osnovni smeri
študija pomemben predvsem koncept stvari in ne tehnologija. Za njihovo
fakulteto in predvsem predmet, ki ga ona poučuje, je pomembno vključevanje
dizajna v tekstilno industrijo.
Koncepta pri reševanju morebitnih problemov sta
dva: tekstovni in vizualna artikulacija. Eno brez drugega ne gre, saj se pri
vsem najprej lotijo tekstovnega koncepta, ko je ta dodelan pa še vizualne
artikulacije, kar pomeni vizualno predstavo o tem, kako nek izdelek izgleda. To
nam je pokazala na primeru izdelka MaKey MaKey.
Prava vrednost Dizajn
managementa se pokaže v tem, da je izdelek drugačen, unikaten in predvsem
inovativen pri uporabljanju. Koncept je predvsem v tem, da izdelek pretvorimo
iz dizajna (dizajnerskega razmišljanja) v dizajnersko storitev, torej od ideje
do izdelka. V podjetnoštvu se rešitve kažejo predvsem v konceptu Vitke
proizvodnje, v turizmu kot panogi pa predstavlja predvsem dodano vrednost
storitvam (Added value).
Dizajn management se
uporablja predvsem pri redifiniranju izdelkov, CGP- celostni grafični podobi,
blagovni znamki, imidžu, bivanju, predstavitvah, exterierju, interierju,
dekoracijah in drugod.
Nato smo se razdeljeni v
skupinah, lotili reševanja realnih problemov. Izzivi so bili: prenosna
skodelica za kavo, spalna vreča za brezdomce, večnamenska nakupovalna torba,
T_Shirt za otroke in oporna palica za vse generacije. Naša skupina se je lotila
izdelovanja nove priročne, prenosne skodelice.
REŠITVE IZZIVA:
Skodelica bi se lahko
uporabljala tako za kavo kot za čaj, namenjena pa bi bila vsem ljudem, ki se
jim mudi oz. nimajo veliko časa. Naša skodelica bi bila iz enakega materiala
kot termovka, da bi zadržala toploto. Ob strani bi imela gumo, da ne bi drsela
iz rok. V ogrodju bi bil žepek za žličko, v ročaju pa bi bil sistem za
doziranje sladkorja. Problem je bil predvsem, kako vročo kavo prenesti iz enega
konca na drugi (npr. delavci na gradbiščih, gozdarji,…). Zato smo pod dno
skodelice dodale grelnik na baterije oz. elektriko (po želji), ki omogoča, da
je kava topla dlje časa. Spodnja slika prikazuje naš prototip.
Zapisala: Saša Nagode
Ni komentarjev:
Objavite komentar