V
sredo, 18. marca 2015, je na Pravni fakulteti v Ljubljani potekalo predavanje z
naslovom Pot do uspeha, kjer se je predstavil Marjan Batagelj, predsednik uprave podjetja
Postojnska jama d.d., direktor družbe Batagel&Co. in predsednik Slovenian Business
Club-a.
Dogodek se
je začel ob 17. uri, v sivi predavalnici Pravne fakultete v Ljubljani, trajal
pa nekje do 19. ure. Predavanje je organizirala sekcija mladih, imenovana Youth
Slovenian Business Club, povezoval pa ga je Uroš Slak, ki je svojo poslovno pot začel
kot novinar, sedaj pa je izvršni direktor Slovenian Business Club-a, kjer so
združeni najuspešnejši slovenski podjetniki. Uroš Slak je po kratkem uvodnem pozdravu
predal besedo g. Marjanu Batagelju, ki nam je začel predavati o svoji
podjetniški poti do uspeha.
Že
takoj na začetku je poudaril, da pot do uspeha ni le ena, temveč jih je več!
Potrebno je najti tiste prave, ki te pripeljejo do uspeha, vendar uspeh ni
končno stanje zadovoljstva. Pomembnejši od uspeha so cilji in poslanstvo, ki si
jih mora vsak podjetnik zastaviti, ko začne svojo podjetniško pot.
Marjan Batagelj
je serijski podjetnik s filozofijo, da lahko uspeš kjerkoli, v kolikor ostaneš zvest
svojim načelom. Poslužuje se lastnega razuma in sledi izključno svojemu
notranjemu prepričanju. Pravi, da je v poslovnem svetu pomembno, da zaupaš svoji
pameti (IQ), prav tako pa tudi čustveni inteligenci (EQ). Včasih se vpraša: »Zakaj
ne uspejo ljudje, ki so pametnejši od mene?« Odgovor je preprost – EQ ≠ IQ! –
čustvena inteligenca ni enako pamet, za doseganje čim boljših rezultatov pa je
potrebno imeti oboje.
Na
njegovo podjetniško pot je imelo velik vpliv okolje. V mladosti se je ukvarjal
s športom, najprej s košarko, kasneje pa z balinanjem. Šport je bila zanj dobra
iztočnica za vztrajnost, ki mu je še kako prav prišla v podjetništvu. Z vztrajnostjo
lahko narediš prav vse, kar si resnično želiš. Pomembno vlogo pri njegovem
poslovanju ima tudi svoboda, ki ponazarja srečo, misel, čas, idejo, prijatelje,
pogovore in dopuščanje različnosti. Torej, svoboda je bistvo podjetništva. Prinaša
tolerantnost in neprestano učenje ter iskanje. Ker je hotel biti svoboden in
sam upravljati s svojim življenjem na drugačen način, se je odločil, da bo
vstopil v podjetniške vode.
Svojo
podjetniško pot je začel s prodajo blenderjev, nadaljeval s trženjem sesalnikov
z vodnim filtrom, s katerimi je dosegel prve uspehe. Družbo Batagel&Co. je
ustanovil leta 1990 in jo že po nekaj letih popeljal v sam vrh trgovcev sesalne
tehnike, blagovna znamka pa je postala sinonim za vodni sesalnik. Z zbranim
kapitalom se je kasneje poskusil tudi v gradbeništvu in investiral v
nepremičnine. Zgradil
je stanovanjsko sosesko v Postojni in jo kljub nepremičninski krizi prodal. Marjan
Batagelj je znan po konzervativnem načinu razmišljanja, ki ga je vpeljal v vsa
svoja podjetja (Batagel&Co., Krasoprema in Hotel Manora na Hrvaškem). Smatra,
da je takšen način razmišljanja vodilo, ki dela družbe dolgoročno stabilne in
trdne. Je tudi človek, ki v vsaki stvari vidi priložnost, zato se je kot
geograf, domoljub in povrhu vsega domačin leta 2010 odločil za nov izziv in
prevzel vodenje Postojnske jame. Do leta 2028 je v upravljanje dobil tudi Predjamski
grad. To pa zagotovo ni njegov zadnji projekt!
Marjan
Batagelj je še dodal: »Nikoli nisem
počel tega, kar so drugi pričakovali, da bom storil.«
Na
predavanju nam je z
grafikonom prikazal narodnostno strukturo obiskovalcev Postojnske jame, naraščanje
števila obiskovalcev in dobička odkar je prevzel vodenje jame. Zaupal nam je
tudi nekaj marketinških strategij. Ena izmed teh je naraščanje deleža
obiskovalcev iz Azije, ki sedaj predstavljajo že skoraj tretjino vseh
obiskovalcev Postojnske jame. To so dosegli z avdiovodenjem, prospekti, letaki,
jedilnimi listi in drugimi oznakami v 15 jezikih (tudi v japonskem, kitajskem
in korejskem). Poleg tega sta se Postojnska jama in Predjamski grad zaradi izjemne priljubljenosti med
azijskimi obiskovalci uvrstila na lestvico TOP Choice 2015 v kategoriji
svetovnih znamenitosti, družbo pa jima dela tudi Jamski dvorec v kategoriji
restavracij. Uvrstitev na lestvico jim prinaša dobro promocijo v azijskih
državah.
In zakaj so mu
do sedaj vse stvari uspele?
Prvič, ko nekaj
začne delati se vedno postavi v vlogo stranke. Drugič, nikoli noče biti drugi,
saj je veliko boljši občutek biti prvi in ljudje si te prej zapomnijo. Tretjič,
ker dela na strani nadpovprečja in skrbi, da se stvari vedno znova
izboljšujejo.
Njegov
priljubljen stavek je »Sapere aude«,
ki pomeni:
·
Drzni si vedeti.
·
Bodi pogumen.
·
Poslužuj se lastnega razuma.
·
Ne biti voden od drugega.
·
Biti zvest sam sebi.
To je tudi
njegova formula uspeha!
Svoj govor je
zaključil s stavkom: »Bodite
eksuberantni!«
Po
predavanju je sledil sproščen pogovor, kjer so se vrstila raznorazna vprašanja
namenjena Marjanu Batagelju. Vse sodelujoče v pogovoru je na koncu tudi
nagradil.
Predavanje g.
Marjana Batagelja mi je bilo zelo zanimivo in poučno. Njegova pot do uspeha je
navdihujoča, saj je vstopil v podjetništvo brez predhodnih izkušenj in začetnega
kapitala. Od začetkov iz ničle je prišel do mesta v krogu cenjenih gospodarskih
družb. Je preprost, zanimiv in nepredvidljiv. Ne strinja se s tem, da v času
krize ni pogojev za podjetništvo, kot pravijo nekateri ljudje. Mnenja je, da
pogojev za podjetništvo sploh ni potrebno iskati. Če imaš dobro idejo in v njo
verjameš, boš uspel ne glede na to kakšne so razmere v podjetništvu.
Mislim,
da bi moralo biti organiziranih več takšnih dogodkov po Sloveniji, saj predavanja
o poteh do uspeha posameznih članov Slovenian Business Club-a spodbujajo mlade
k inovativnosti in podjetništvu. Poleg tega ima na dogodku vsak možnost
zastaviti vprašanja uspešnemu podjetniku in tako pridobiti odgovore, ki ga
zanimajo iz prve roke.
Avtor:
Anja Hrvatin, študentka Fakultete za Management Koper
Ni komentarjev:
Objavite komentar