četrtek, 27. marec 2014

Bližamo se končnim rešitvam in dodajamo zadnje podrobnosti …



Na šestem srečanju i. šole (inovacijske šole) oziroma predmeta SIPZ so študentje spoznali kaj je poslovno modeliranje. Torej kaj to sploh predstavlja oziroma čemu je namenjeno. Po definiciji (Osterwalder, 2010) poslovni model opisuje kako podjetje ustvarja, dostavlja in kopiči vrednost (ekonomsko, uporabniško, kulturno vrednost). Na kratko lahko poslovni model opišemo z naslednjimi besedami: “kako podjetje deluje in ustvarja denar”. Skozi šesto srečanje i. šole je tako doc. dr. Tina Bratkovič Kregar podrobneje predstavila Kanvas poslovni model, čigar priljubljenost narašča ter se smatra za enostavnejšo obliko poslovnega načrta. Študentom je bil poslovni model Canvas predstavljen tudi na konkretnem primeru.

Canvas (ang.) pomeni platno in je sestavljan iz 9 sklopov (glej sliko): ključni viri, ključni partnerji, ključne aktivnosti, vrednost za uporabnike, ravnanje z uporabniki, segmenti – ključni uporabniki, distribucijski kanali, stroški in prihodki. 


Po predstavitvi teorije in primera (Canvas poslovnega modela) so se študentje lotili dela in najprej vsak zase ter nato s skupnimi močmi v skupini za svoje izzive pripravili poslovni model. Ko so le-te dokončali so jih predstavili celotni skupini. Poslovne modele so pripravili tako za naslednja dva izziva: spletni portal PIA ter predstavitev poglavij knjige »Marketing for Entrepreneurs and SMEs: A global perspective«. V nadaljevanju je doc. dr. Tina Bratkovič Kregar predstavila tudi finančno načrtovanje, katero študentom lahko pride prav, ko se bodo lotili finančnih projekcij za svoje rešitve izzivov. 

Kot zadnje pa so študentje predstavili svojo poslovno priložnost po skupinah na način »elevator pitch«, kateri odraža idejo, da je mogoče podati povzetek svoje ideje v času vožnje dvigala – približno od 30 sekund do dveh minut. Na način predstavitve »elevator pitch« hitro in enostavno opredelimo izdelek, storitev ali organizacijo ter njeno dodano vrednost. Z veliko mero improvizacije ter inovativnosti so nas prepričali!
 
Zapisala: Jana Hojnik

Ni komentarjev:

Objavite komentar