sreda, 3. april 2013

Vloga regionalne politike pri spodbujanju podjetništva (SLO)


V četrtek, 20. 3. 2013, je Fakulteta za management Univerze na Primorskem,  v okviru Dnevov FM in organizirala gostujoče predavanje z naslovom Vloga regionalne politike pri spodbujanju podjetništva. Predavatelj mag. Janko Burgar, z Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence, je udeležencem predstavil glavne elemente in nosilce regionalne politike, posebne ukrepe in programe za mala in srednje velika podjetja ter podjetništvo v EU in v Sloveniji ter prioritete nadaljnjega razvoja.“Podjetništvo na nacionalni ali regionalni ravni?” in “Kdo ustvarja pogoje?” so bila prva vprašanja, postavljena za iztočnico. Podjetniški duh in odgovor, kako postati uspešen, mora poiskati vsak sam. 


Pravica do svobodne gospodarske pobude je pravica vsakega in pravzaprav ekonomska svoboščina, ki je na podlagi ustavne pravice do enakosti zagotovljena vsakomur. “Nekateri so za uspeh morali zamenjati celoten team sodelavcev, nekateri celo državo!”, je Burgar kratko povzel jutranji prispevek na Valu 202 in za zgled postavil naše štiri zlate športnike: Petra Prevca, Jakova Faka, Roka Marguča in Tino Maze.


V sproščenem vzdušju smo udeleženci razpravljali še o pristojnostih posamezne občine, regije in države pri zastavljanju podjetniških razvojnih programov. Razprava se je še posebej razvnela ob  pogovoru o programu Natura 2000, kjer so nekateri udeleženci razmišljali in zagovarjali “zeleno”, pa vendar smo prišli do zaključka, da varovana območja prepogosto zavirajo razvoj regije oz. ne najdejo formule primerne umeščenosti v prostor.Zaskrbljujoče je tudi dejstvo, da je iz mikro v srednje veliko podjetje v zadnjih petih letih zraslo samo eno slovensko podjetje. Tudi v črpanju sredstev evropskih skladov Slovenija ni dovolj uspešna. A ni vse negativno. Dober primer je občina Ajdovščina, ki z določenimi ukrepi (tistimi, ki so v pristojnosti občin) spodbuja podjetništvo in ustvarja spodbudno okolje za razvoj gospodarstva.

G. Burgar je potrdil že znano dejstvo, da živimo v času, ko so edina stalnica spremembe, zato na koncu študentom priporoča, naj že v času študija raziskujejo zaposlitvene možnosti, naj potujejo, se udeležijo prostovoljnih akcij doma in v tujini in naj na poti  do aktivnega ustvarjalnega posameznika ohranijo (otroško)  radovednost, ki je osnovna značilnost vsakega uspešnega podjetnika.

Ni komentarjev:

Objavite komentar