V
četrtek, 20. 3. 2013, je Fakulteta za management Univerze na Primorskem, v okviru Dnevov FM in organizirala gostujoče
predavanje z naslovom Vloga regionalne politike pri spodbujanju
podjetništva. Predavatelj mag. Janko Burgar, z Javne agencije Republike
Slovenije za varstvo konkurence, je udeležencem predstavil glavne elemente in
nosilce regionalne politike, posebne ukrepe in programe za mala in srednje
velika podjetja ter podjetništvo v EU in v Sloveniji ter prioritete nadaljnjega
razvoja.“Podjetništvo
na nacionalni ali regionalni ravni?” in “Kdo ustvarja pogoje?” so bila prva
vprašanja, postavljena za iztočnico. Podjetniški duh in odgovor, kako postati
uspešen, mora poiskati vsak sam.
Pravica
do svobodne gospodarske pobude je pravica vsakega in pravzaprav ekonomska
svoboščina, ki je na podlagi ustavne pravice do enakosti zagotovljena vsakomur. “Nekateri
so za uspeh morali zamenjati celoten team sodelavcev, nekateri celo državo!”,
je Burgar kratko povzel jutranji prispevek na Valu 202 in za zgled postavil
naše štiri zlate športnike: Petra Prevca, Jakova Faka, Roka Marguča in Tino
Maze.
V
sproščenem vzdušju smo udeleženci razpravljali še o pristojnostih posamezne
občine, regije in države pri zastavljanju podjetniških razvojnih programov. Razprava
se je še posebej razvnela ob pogovoru o
programu Natura 2000, kjer so nekateri udeleženci razmišljali in zagovarjali
“zeleno”, pa vendar smo prišli do zaključka, da varovana območja prepogosto zavirajo
razvoj regije oz. ne najdejo formule primerne umeščenosti v prostor.Zaskrbljujoče
je tudi dejstvo, da je iz mikro v srednje veliko podjetje v zadnjih petih letih
zraslo samo eno slovensko podjetje. Tudi v črpanju sredstev evropskih skladov
Slovenija ni dovolj uspešna. A ni vse negativno. Dober primer je občina
Ajdovščina, ki z določenimi ukrepi (tistimi, ki so v pristojnosti občin) spodbuja
podjetništvo in ustvarja spodbudno okolje za razvoj gospodarstva.
G.
Burgar je potrdil že znano dejstvo, da živimo v času, ko so edina stalnica spremembe,
zato na koncu študentom priporoča, naj že v času študija raziskujejo
zaposlitvene možnosti, naj potujejo, se udeležijo prostovoljnih akcij doma in v
tujini in naj na poti do aktivnega
ustvarjalnega posameznika ohranijo (otroško) radovednost, ki je osnovna značilnost vsakega uspešnega
podjetnika.
Ni komentarjev:
Objavite komentar