sreda, 2. julij 2014

Recepti za uspešno poslovanje podjetij



V sredo, 4.6.2014, se je v prostorih Fakultete za Management odvijal podjetniški dogodek leta: Podjetniški UPi 2014. Razdeljen je bil na več različnih tematskih sklopov. Prireditev je potekala ves dan. Udeležila sem zanimivega predavanja z naslovom Recepti za uspešnejše poslovanje. Uvodno besedo je imel Aleš Lipnik vodja Centra za sodelovanje z gospodarstvom Znanstveno-raziskovalnega središča UP. Poudaril je, da je poglavitna ideja centra, ki ga vodi,  pomoč vsem, ki imajo podjetniško idejo oz. vsem podjetjem, ki so že ustanovljena in potrebujejo pomoč pri vstopanju na tuje trge. V svojem uvodniku je izpostavil, da je Slovenija premajhna za velik podjetniški uspeh, zato je za uspeh neizbežna internacionalizacija.

Pri prijetnem klepetu so sodelovali trije gostje, katerih podjetja so uspešna po zaslugi Centra za sodelovanje z gospodarstvom: Sabina Božič ustanoviteljica podjetja BoeS - zaradi bolezni je v njenem imenu spregovorila Sonja Božič Pudgar. Boris Lutman, uspešen podjetnik in oblikovalec Lipka ter Tomi Ilijaš iz podjetja Arctur, ki se ukvarja s področji IT.
Prva je spregovorila Sonja Božič Pudgar in razložila sodelovanje in pomoč Centra za sodelovanje z gospodarstvom. Kot  mlada podjetnica je Sabina namreč predhodno začela sodelovati s centrom in spremljati obstoječe razpise. Zasledila je razpis irskega podjetja, ki izdeluje pametne barve. Pritegnil je njeno pozornost, saj je v njem  videla uspeh in možnost prodora na trg. CSG ji je pomagal vzpostaviti kontakt in prijavila se je na razpis. Pot ni bila enostavna,  saj je izvedba zahtevala zapleten birokratski postopek in finančno osnovo. Ustanovila je s.p., in s pomočjo centra sklenila pogodbo o sodelovanju z irskim podjetjem. V zelo kratkem času ji je uspelo uresničiti idejo. Temu je sledila samostojna pot. Z izdelavo pametnih barv se trenutno na svetovni ravni ukvarjajo le tri podjetja. Verjela je v posel in zaupala v kakovost. Kljub vsemu, brez začetnega vložka ne bi uspela. Poudarila je pomen začetnega kapitala in morebitnega  bančnega posojila.

Boris Lutman se je dotaknil področja zavarovanja pravic intelektualne lastnine. V Sloveniji je kar 80% podjetij, ki niso zaščitena. Pravi, da večina slovenskih podjetnikov zavarovanju intelektualne lastnine ne posveča potrebne pozornosti. Vsi vemo, da je, ob ustanovitvi nove blagovne znamke ali izdelka izrednega pomena patentiranje izdelka. Pri patentiranju se velikokrat pojavi težava na finančnem področju. Novost je treba zavarovati po celem svetu, kar prinaša dodatne stroške. Tudi Borisu Lutmanu je CSG pomagal vzpostaviti stik z gospodarstvom. Sodelavka Centra za sodelovanje z gospodarstvom je zaradi svoje strokovne usposobljenosti lahko gospodu Lutmanu nudila ustrezeno pomoč. Registriral je novo blagovno znamko in se seznanil  s celotnim portfoliom zaščit in njihovo izvedbo. Prijavo nove blagovne znamke na tržišču lahko opravimo sami. V primeru že obstoječega – podobnega izdelka ta tržišču praksa svetuje pomoč agencije. Podjetjem pogosto svetujejo kontrolo trga, zaradi morebitne zlorabe patenta.

Tomi Ilijaš je govoril o uresničitvi podjetniške ideje s pomočjo evropskih sredstev. Na evropski ravni je odprtih veliko razpisov, od posameznika pa je odvisno, kako bo izkoristil ponujeno. Imeti mora namreč dobro zastavljeno strategijo. Razmerje, ki nakazuje, koliko posameznikov uspe pridobiti sredstva, je 1 : 20 ali celo 1 : 30. Kljub vsemu, za uspeh ni natančnega recepta. Zelo pomembno je, da se prisotne poslušalce prepriča z dobro in zanimivo idejo. Veliko posameznikov se na razpise prijavi zaradi finančnega zalogaja. Taki projekti načeloma niso uspešni. Pomembno je, da se osredotočimo na nekaj, kar nas veseli in zanima; le tako bomo zagotovo uspešno realizirali projekt. Tudi Tomiju Ilijašu je bilo svetovanje CSG-ja v veliko pomoč, saj so mu sodelavci centra nudili informacije splošnega značaja ter praktične – koristne napotke pri izvedbi projekta.

Predavanje se je zaključilo z vprašanjem, kaj svetujejo mladim in kakšne napotke bi jim dali na podjetniški poti. Vsi trije so imeli zelo podobne odgovore. Pomembno je, da imamo pogum in da vsako priložnost izkoristimo. Nikoli ne smemo prenehati z učenjem, neprestano moramo pridobivati informacije in iskati nove priložnosti. Gostje so izpostavili pomen neformalnih oblik komunikacije in oglaševanja. Pri iskanju novih priložnosti, so izpostavili smotrno uporabo raznih socialnih omrežij.
Predavanje je bilo zanimivo in je slušateljem ponudilo koristne informacije. Strinjam se z zaključno mislijo Tomija Ilijaša, ki je mnenja, da bomo ob druženju z uspešnimi ljudmi, tudi sami postali uspešni.

Zapisala: Nives Cvitko

Ni komentarjev:

Objavite komentar