ponedeljek, 29. februar 2016

»Začnite bolje ceniti svoj čas« - Žepne ure Itero in izkušnje s Kickstarter kampanijo



V petek 26.2.2016, smo v sklopu UP Fakultete za Management pri predmetu Podjetniški projekt, imeli zanimivo ter predvsem poučno predstavitev dveh mladih podjetnikov Blaža Abeta in Luke Šepca. Oba sta še študenta na Univerzi v Ljubljani. Blaž je študent ekonomije, Luka pa fizike.

Blaž in Luka sta dosegla tisto, kar uspe le redkim. Razvila sta idejo,  katero sta nato s pomočjo Nika Klanjška objavila na platformi za množično financiranje Kickstarter. Ideja je bila tako zanimiva, da sta svoj zastavljeni cilj, ki je bil  22.000$ dosegla kar v pičlih 5-ih dneh. Po končani kampanji pa sta dosegla znesek v višini 35.000$.

Zagotovo se sprašujete, kako jima je to uspelo. Odgovor je, da sta zasnovala takšen izdelek, ki je pritegnil vse bodoče uporabnike. Zasnovala sta žepno uro Itero. In zakaj je tako posebna? Zato, ker je ta ura žepna, vendar pa ni takšna, kot smo jih lahko videli v 19.stoletju, ampak je zasnovana na bistveno modernejši način. Na vprašanje kako sta prišla do te ideje sta odgovorila naslednje: "Današnje žepne ure po večini oponašajo stil in dizajn iz 19. stoletja. Midva pa sva želela moderne ure, ki bi pristajale vsakemu stilu. Zato sva se odločila za preprost minimalističen dizajn, s katerim se lahko prepozna vsak." Ta ura ima steklo iz safirja, kar pomeni, da je steklo nemogoče spraskati, saj to steklo velja kot eden izmed treh najtrših stekel. Ohišje ure je iz kirurškega jekla, kar uri izredno pristaja. Mehanizem ure pa je seveda švicarski. 

In kakšni so začetki njune ideje? 

Najprej sta seveda idejo » dala « na papir, kasneje pa tudi v digitalno obliko. Svojo idejo sta najprej predstavila svojim prijateljem, katerim se je ideja zdela zanimiva. Tako sta začela resno premišljevati o uresničitvi te ideje. Povezala sta se s podjentikom Nikom Klanjškom in tako pričela razvijati idejo. Mrežila sta tako na Facebooku, Instagramu, Tweeterju in še bi lahko naštevali. Prav tako, sta imela marketinško agencijo, vendar sta mnenja, da bi jima lahko uspelo tudi boljše.   Ampak kljub temu sta pridobila zelo veliko podpornikov. Kar 80 % podpornikov prihaja iz Združenih držav Amerike, nekaj iz Avstralije, Nemčije, Francije in še mnogih drugih držav po svetu. Slovencev je bilo bolj malo. 

Proizvodnja ur je na Kitajskem, kamor pa se zaradi prenatrpanega urnika, žal nista mogla odpraviti, da bi preverila proizvodnjo. Kljub vsem obveznostim, ki jih imata na faksu in drugje, jima je do sedaj vse uspelo narediti v zastavljenem času, in prav tako bosta tudi ure odposlala svojim podpornikom v dogovorjenem času. Skozi celotno kampanjo sta se veliko naučila, in vse to sta v petek delila tudi z nami.


Naučila sta se, da je izredno pomembno, da v prvih dneh kampanje izbereš čim večji delež zastavljenega cilja, saj če ga ne zbereš v prvih dneh, je majhna možnost, da ga boš zbral kasneje. In pa seveda, da se je motiti človeško, saj sta pred samo kampanjo imela povsem drugačno predstavo, kdo bo kupec žepne  ure Itero.  Večino informacij sta pridobila v tujini,  njune odločitve so bile večinoma spontane, saj sta se z določenimi zadevami srečala prvič.
Povprašali smo jih tudi, kakšne načrte imata za prihodnost. Njun odgovor je bil, da sta že začela delati na tem, in sicer bosta pričela s trženjem preko spletne trgovine, prav tako, pa sta zasnovala tudi stojalo za ure Itero, ki je narejen v Sloveniji iz orehovega lesa. Poleg tega bosta nudila tudi graviranje ur ter zasnovala priročno darilno embalažo. 

Zapisala:   Mlinarič Klementina

Ni komentarjev:

Objavite komentar