torek, 13. november 2012

Prototipiranje kot razmišljanje z rokami (SLO)

Četrta faza v procesu dizajnerskega razmišljanja se nanaša na prototipiranje (vizualizacija idej in konceptov). Običajno se beseda prototip nanaša na razvoj izdelkov pred množično proizvodnjo, v zadnjem času pa lahko govorimo tudi o prototipiranju storitev kot načrtovanju uporabniške (kupčeve) izkušnje. Torej prototip v procesu dizajnerskega razmišljanja zaznamujejo prikazi idej, ki so povezani v uporabniško izkušnjo (za te je značilna hitrost in poceni materiali). Uporabniško izkušnjo lahko primerjamo s scenarijem za film - torej predstavljajmo si dogajanje glavnega igralca, v tem primeru uporabnika-kupca, ki od začetka filma skozi različne ključne momente in dogodke doživi nepozabno izkušnjo. Preneseno v realno življenje pomeni, da je potrebno skrbno načrtovati uporabniško izkušnjo, šele na to se lotimo izdelka oziroma storitve. Le-teh je celo lahko znotraj ene izkušnje več, saj na izkušnjo lahko vpliva več ključnih momentov, ki jih v angleščini poimenujemo touchpoint (pomembna točka, s katero pride v stik uporabnik), vsak touchpoint pa lahko predstavlja na primer izdelek, oglas, aktivnost, in drugo.
 Slovar slovenskega knjižnega jezika povzema prototipiranje kot osnovno podobo, obliko kot merilo, vzorec za vse ostale stvari; oziroma kot izdelek namenjen za preizkušnjo in izpolnjevanje pred serijsko izdelavo. Sama razlaga ni napačna, dizajnersko razmišljanje si jo je pač prilagodilo za svoje potrebe. V kolikor vas zanima še praksi, kako zgleda prototipiranje uporabniške izkušnje, predlagam, da se udeležite ene od delavnic dizajnerskega razmišljanja!
Avtor: Tine Nagy





Ni komentarjev:

Objavite komentar