ponedeljek, 26. november 2012

Kultura Inoviranja s pomočjo dizajnerskega razmišljanja in poslovnega modeliranja (SLO)

Eden od namenov študijskega programa I-šola (v okviru predmeta Snovanja in izpeljava podjetniške zamisli) je tudi poučevanje kulture inoviranja s tem ko se študentje sistematično učijo procesa inoviranja po posameznih fazah. Rezultat takega dela so ne samo nova znanja, ideje za potencialne inovacije in nova odkritja, ampak tudi spoznavanje ljudi različnih profilov in uživanje ob delu. Študenti, izhajajoči iz takega programa bodo ustvarjalni ljudje zmožni timskega sodelovanja. Dizajnersko razmišljanje predstavlja ustvarjalni del študijskega programa, medtem ko poslovno modeliranje ustvarja poslovne priložnosti, ki so zanimive za implementacijo na trgu. 

Študijski program bazira na procesu dizajnerskega razmišljanja kot način dela, ki nudi poglobljeno in nepozabno izkustvo poučevanja inoviranja. Preko načina razmišljanja študenti osvojijo »bistvo« inovacije v smislu zavedanja, da lahko nekaj spremenijo. Udeleženci programa se družijo, ustvarjajo pomembna življenjska prijateljstva in mreže, ki jih povezujejo še dolgo. Uporabniški vidik pripomore k širšemu razumevanju družbe (kupca) in pripomore k boljši ocenitvi preučevanega stanja. Koncept dizajnerskega razmišljanja temelji na skupinskem delu, ki ga je v današnjem izobraževalnem sistemu relativno malo. Še vedno obstaja prepričanje, da je skupinsko  delo neproduktivno in da v skupini obstajajo posamezniki, ki se z malo truda prebijejo skozi izobraževanje. V življenju in v poslu je drugače. Potrebno se je srečevati z različnimi ljudmi in skupinami, s katerimi je treba znati vzpostaviti komunikacijo, zato je pomembno da se le-te študentje naučijo že v času študija. Interaktivna komunikacija in komunikacija med posamezniki, izhajajočimi z različnih področij, sta pri dizajnerskemu načinu razmišljanja zelo pomembni. Skrivnost uspeha je v delitvi znanja in odpravi egoističnega obnašanja. Cilj je, da študentje postanejo kompetentni misleci in razgledane osebnosti, ki se zavedajo, da bodo v prihodnosti nosilci inovativnih projektov. Znanje antropologije in zmožnosti vživetja v drugo osebo z drugačnimi izkušnjami in priložnostmi, so velike kompetence študentov, ki gredo skozi podoben študijski program.

Za potrebe podajanja učnih vsebin in izvajanje programa so študenti porazdeljeni v skupine. Več skupin lahko rešuje enak podjetniški izziv oziroma proučevanje problematike, tako dobijo večje število možnih rešitev. V skupinah se učijo vlog in postopanj, ki pripeljejo do inovacije. Skupine imajo lastnosti odprtega inoviranja (foruma), kjer udeleženci operirajo s projektom iz realnosti, s pomočjo metodologije dizajnerskega razmišljanja. Podjetniški izzivi, ki jih podajo podjetja, so kompleksni in se navezujejo na večje število med seboj prepletenih informacij. Količina informacij je spremenljiva in pogosto vključuje večje število disciplin, zato se je potrebno raziskovanja lotiti sistematično. Delo je eksperimentalno, zato je poti do rešitev običajno več,in ne ena sama. To je vidno v fazi prototipiranja in testiranja, še nekoliko bolj pa v fazi poslovnega modeliranja.

Avtor: Tine Nagy

Ni komentarjev:

Objavite komentar