nedelja, 16. december 2012

ODPRTO INOVIRANJE IN STRATEŠKA ZAVEZNIŠTVA (SLO)


Uspešne organizacije so prišle do spoznanja, da je v okolju veliko uporabnega  znanja, katerega s pomočjo informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami v sodobnem svetu ni težko združiti. Z uporabo modela odprtega inoviranja lahko raziskovalne projekte podajo znanstveniki in raziskovalci lastnega podjetja ali pa znanstveniki in raziskovalci zunaj podjetja. Med samim razvojem raziskovalnega projekta, lahko na razvoj vplivajo tudi zunanje tehnologije, ki lahko vstopajo na različnih mestih skozi proces. Ti razvojni projekti lahko gredo na trg tudi na različnih mestih kot licence drugim podjetjem ali pa se ustanovijo skupna mešana (SPIN-OFF) podjetja. Lahko pa projekti napredujejo skozi razvoj in preidejo iz podjetja kot novi proizvod ali storitve, ki lahko gredo na novo ali pa na trenutno tržišče. Z doktrino odprtega inoviranja je možno preseči problem usmerjenosti univerz v teorijo, inštitutov v nove in visoke tehnologije, poslovanje podjetij z nizko tehnologijo ter možnost uporabe, kar je razpoložljivega na tržišču za uporabnika.

Združevanje specifičnih virov in znanj dveh ali več sodelujočih podjetij ali partnerjev je ena izmed definicij opredelitve strateških poslovnih povezav, ki imajo namen dosegati skupni cilj kakor tudi cilje vsakega posameznega sodelujočega. Strateško poslovno povezovanje ima močan vpliv na inovativno sodelovanje ter močan vpliv na boljše sodelovanje med univerzami in raziskovalnimi inštitucijami na eni strani ter proizvodnimi in storitvenimi sistemi na drugi strani, kakor tudi na sodelovanje s celotnim podpornim okoljem. Večina poslovnih rezultatov v podjetjih, ki so vključena v strateške poslovne povezave je tudi nadpovprečnih glede na panogo.

 Podjetja lahko preko strateških poslovnih povezav uspešno preidejo iz modela zaprtega inoviranja v model odprtega inoviranja, predvsem zaradi predhodnega sodelovanja na drugih področjih, poznavanja medsebojne kulture, zaupanja, odprtosti in odkritosti v poslovanju, želje po doseganju skupnih cilje itd. Z inovativnim sodelovanjem se znanje in ideje lažje prenašajo kot na prostem trgu in se lažje ustvarijo pogoji za obojestransko korist, kot so pridobivanje novih znanj, inovacij in tudi možnost sodelovanja pri večjih projektih, kakor tudi možnost izboljšanja dolgoročne uspešnosti poslovanja podjetij in vzpostavitev primerne kulture in klime inoviranja. Ne glede na vrsto odnosa morajo podjetja, ki uporabljajo odprto inoviranje, vzpostaviti ravnotežje med potrebo po spodbujanju odprtosti odnosov, hkrati pa sprejemati proaktivne ukrepe, da zaščitijo svoje interese. Potemtakem so strateške poslovne povezave trden most pri prehodu iz modela zaprtega inoviranja v model odprtega inoviranja.

Avtor: Aleksander Strašek, povzeto po magistrskem delu, FM, 2012

Ni komentarjev:

Objavite komentar