Uspešne organizacije so prišle do spoznanja, da je v okolju veliko uporabnega znanja, katerega s pomočjo informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami v sodobnem svetu ni težko združiti. Z uporabo modela odprtega inoviranja lahko raziskovalne projekte podajo znanstveniki in raziskovalci lastnega podjetja ali pa znanstveniki in raziskovalci zunaj podjetja. Med samim razvojem raziskovalnega projekta, lahko na razvoj vplivajo tudi zunanje tehnologije, ki lahko vstopajo na različnih mestih skozi proces. Ti razvojni projekti lahko gredo na trg tudi na različnih mestih kot licence drugim podjetjem ali pa se ustanovijo skupna mešana (SPIN-OFF) podjetja. Lahko pa projekti napredujejo skozi razvoj in preidejo iz podjetja kot novi proizvod ali storitve, ki lahko gredo na novo ali pa na trenutno tržišče. Z doktrino odprtega inoviranja je možno preseči problem usmerjenosti univerz v teorijo, inštitutov v nove in visoke tehnologije, poslovanje podjetij z nizko tehnologijo ter možnost uporabe, kar je razpoložljivega na tržišču za uporabnika.
Združevanje specifičnih virov in znanj dveh ali več
sodelujočih podjetij ali partnerjev je ena izmed definicij opredelitve
strateških poslovnih povezav, ki imajo namen dosegati skupni cilj kakor tudi
cilje vsakega posameznega sodelujočega. Strateško poslovno povezovanje ima močan
vpliv na inovativno sodelovanje ter močan vpliv na boljše sodelovanje med
univerzami in raziskovalnimi inštitucijami na eni strani ter proizvodnimi in
storitvenimi sistemi na drugi strani, kakor tudi na sodelovanje s celotnim
podpornim okoljem. Večina poslovnih rezultatov v podjetjih, ki so vključena v
strateške poslovne povezave je tudi nadpovprečnih glede na panogo.
Podjetja lahko preko strateških poslovnih povezav uspešno
preidejo iz modela zaprtega inoviranja v model odprtega inoviranja, predvsem
zaradi predhodnega sodelovanja na drugih področjih, poznavanja medsebojne
kulture, zaupanja, odprtosti in odkritosti v poslovanju, želje po doseganju
skupnih cilje itd. Z inovativnim sodelovanjem se znanje in ideje lažje prenašajo
kot na prostem trgu in se lažje ustvarijo pogoji za obojestransko korist, kot
so pridobivanje novih znanj, inovacij in tudi možnost sodelovanja pri večjih
projektih, kakor tudi možnost izboljšanja dolgoročne uspešnosti poslovanja
podjetij in vzpostavitev primerne kulture in klime inoviranja. Ne glede na
vrsto odnosa morajo podjetja, ki uporabljajo odprto inoviranje, vzpostaviti
ravnotežje med potrebo po spodbujanju odprtosti odnosov, hkrati pa sprejemati
proaktivne ukrepe, da zaščitijo svoje interese. Potemtakem so strateške poslovne povezave trden most pri prehodu iz
modela zaprtega inoviranja v model odprtega inoviranja.
Avtor: Aleksander Strašek, povzeto po magistrskem delu, FM, 2012
Ni komentarjev:
Objavite komentar