sobota, 29. december 2012

Podjetniške zgodbe - FONDA PIRANSKI BRANCIN (SLO)


Glede na to, da smo konec decembra, ko na mizah prevladujejo same dobrote, objavljajo sedaj zgodbo dr. Irene Fonda, ki smo jo decembra gostili na Fakulteti za Management v Kopru v okviru predmeta Podjetniška rast in projekta Kariernega centra.  Dr. Irena Fonda je direktorica uspešnega družinskega podjetja Fonda.si., s koreninami na območju Pirana, ki se ukvarja z gojenjem in prodajo morskih dobrot – brancinov, orad in školjk. 

 Že Irenin oče je bil velik ljubitelja morja. Svojo ljubezen do morja je prenesel na svoja dva otroka in tako se je pot nadaljevala in pripeljala do družinskega podjetja Fonda.si. Osnovna dejavnost podjetja so vsa podvodna dela, kasneje se je podvodnim delom pridružila še ribogojnica in školjčišče, ki ga Irena prav posebej ne omenja saj je za njo pomembnejša ribogojnica. Z gojenjem rib se ukvarjajo že 10 leto. Ideja za ribogojnico se je je porodila Ireninemu očetu in bratu, ko sta med potapljanjem ugotovila, da v slovenskem morju ni več toliko rib kot jih je bilo nekdaj. 


V začetku poslovanja so imeli velike probleme, ker je med ljudmi veljalo prepričanje, da gojena riba ni tako dobra, kot prosto živeča in so bile njihove ribe manj cenjene. Ker v Sloveniji ni bilo zanimanja za ribe iz ribogojnice Fonda.si so jih sprva prodajali v Italiji, na borzah. Tam so prodali 96% vseh rib. Vendar to ni bilo to, kar so oni hoteli. Odločili so se, da morajo nekaj spremeniti, saj so hoteli da bi bile njihove ribe bolj cenjene. Odločeni so bili, da bodo vzredili najboljše gojene ribe na svetu. Tako je nastala ideja za blagovno znamo FONDA PIRANSKI BRANCIN.  Blagovna znamka je letos praznovala 6. rojstni dan. Ko so predstavili svojo idejo o blagovni znamki so se jim vsi smejali in niso verjeli v uspeh. Sama blagovna znamka pomeni zgodbo podjetja, ki jo moraš dobro prodati in predstaviti, tako da bo pritegnila kupce. Na začetku so blagovno znamo Fonda povezovali z gojeno ribo, kar med ljudmi ni vzbujalo zanimanja. Danes Fonda pomeni nekaj, kar je boljše od ostalega. Kasneje so dobili veliko podporo medijev, saj so ti začeli na veliko pisati o njih in tako se je zanimanje za blagovno znamko FONDA PIRANSKI BRANCIN povečalo.

Danes 70% vseh rib, ki jih vzgojijo prodajo na slovenskem trgu, ostalo prodajo v Italijo in Avstrijo. Ne prodajajo več na ribji borzi, ampak samo restavracijam z visoko kulinariko, specializiranim grosistom in končnim potrošnikom, katerim nudijo dostavo rib neposredno do doma. Danes se je povpraševanje tako povečalo, da nimajo dovolj rib, da bi zadovoljili potrebe vseh odjemalcev. Na leto vzgojijo 50 ton rib. Vse njihove ribe so označene z značko, ki zagotavlja poreklo. Ribe pred transportoma dajo v lično oblikovano škatlo, ki je opremljena z nalepko, v kateri je čip, kar omogoča sledenje. Na Hrvaškem so ustanovili sestrsko ribogojnico, pod pobočji Osoršice pri Osorju. Tukaj gojijo Fonda brancin in Fonda orada. V ribogojnici Fonda Osorski Otoci poteka vse v skladu in z navodili matičnega podjetja v Piranu.



Ponujajo tudi organizirane oglede ribogojnice in organizirajo kuharske tečaje za pripravo morskih dobrot. Dr. Irena Fonda, pravi, da je za odlično ribo potrebno vložiti veliko truda že v samem začetku, ko izbirajo ribje mladice. Pravi tudi, da ribe hranijo samo ročno z najkvalitetnejšo hrano kar jim omogoča, da spremljajo kaj ribe pojedo in tako jim uspeva, da je PIRANSKI BRANCIN vrhunska riba, ki je v skladu z vsemi njihovimi željami in pričakovanji. Kljub temu, da dr. Irena nima podjetniške izobrazbe ima podjetniško žilico in duh, je polna novih idej, ki se na njeni trenutni podjetniški poti odlično ujemajo z njeno izobrazbo. In ko smo že pri hrani, DOBER TEK!

Zapisala: Anna Poropat, študentka univerzitetnega študija na UP FM



Ni komentarjev:

Objavite komentar